SŁUCHowisko, odc. 5


Ostatnio miewam (niezamierzone) opóźnienia w publikacji moich SŁUCHowisk. Na nadmiar wolnego czasu narzekać jednak nie mogę, stąd mój ambitny plan publikacji kolejnych wpisów co poniedziałek, włożyć zmuszony jestem między bajki. Miniony tydzień był dla mnie na tyle łaskawy, iż dał mi możliwość przesłuchania dwóch czekających na moją atencję albumów, a swoje spostrzeżenia opisałem poniżej. Odcinek 5 SŁUCHowiska czas zatem zacząć. Przyjemniej lektury.


Vader - Solitude in Madness 

Rok wydania: 2020
Ulubione utwory: hmm... większość

Niecałe pół godziny ostrego grania, zaś efekt końcowy niezmiernie satysfakcjonuje. Tak właśnie ujmę moje odczucia po przesłuchaniu tejże płyty. Vader to skarb nasz narodowy i jeden z prekursorów death metalu w Polsce. Zgoda, zespół od dawna nie zaskakuje, lecz to co robi, wciąż robi dobrze, a "Solitude..." jest tego potwierdzeniem. Peter (Piotr Wiwczarek) i spółka dają tu czadu, czym uciszają malkontentów. Tli się w nich ogień, jest chęć tworzenia, jest też energia i dobry pomysł. Plus jest produkcja wysokich lotów, co uwydatnia wspaniałe brzmienie. W mojej ocenie, album petarda i warto go odpalić. A oprócz tego Vader to skarb nasz... Nie wiem, czy wspominałem?


-------------------------------------------------------------------------------

Richard Marx - Repeat Offender

Rok wydania: 1989
Ulubione utwory: "Satisfied", "Right Here Waiting"

Twórczość Richarda Marxa znam powierzchownie, lecz płyty tej wcześniej nie słyszałem. "Repeat Offender" okazał się jednak być dosyć ciekawym wydawnictwem. Sporo tu tekstów o zakochaniu, wszystko w klimacie pop-rockowym, a brzmienie typowe dla czasów jego powstania (końcówka lat '80-tych). Jest on de facto drugim w dorobku albumem artysty, co więcej okrytym czterokrotną platyną. Sam zainteresowany zajął się zresztą produkcją materiału na płycie. Reasumując, lekka oraz przyjemna dla ucha muzyka, którą polecam z czystym sumieniem. Choć będąc w pełni uczciwym przyznaję, że raczej nie pozostanie w mojej pamięci na dłużej.


Komentarze

Popularne posty